Velké množství průzkumů vnitřního prostředí ve školách ve světě, ale i u nás, prokázalo, že kvalita vzduchu ve vnitřním prostředí je velmi nízká, a v některých případech až alarmující. Z hlediska hygienických požadavků je pouze přirozené větrání okny nedostačující a to se ani nebere v úvahu, že ve většině škol nevětrají ani tímto základním způsobem. A to i přesto, že právě dostatečný přísun čerstvého vzduchu je nutný pro udržení svěžesti dětí. Učitelé se nesmí divit, že jim děti ve třídách usínají na lavicích, pokud je ve třídách vydýchaný vzduch.
Požadavky na kvalitu vnitřního prostředí je možné úspěšně řešit pomocí nuceného větrání se zpětným ziskem tepla. Tím je také možné snížit ztráty tepla větráním a podílet se tak na úsporách energie, protože to je většinou cíl, který školní zařízení sledují. Právě úspora energie a tím i nákladů je důvodem, proč velké množství škol, školek a jiných školských zařízení prochází procesem rekonstrukce. Na kvalitu prostředí a efektivní větrání se však zapomíná. Utěsněním budovy a výměnou oken za plastové dochází k snížení efektu větrání netěsnostmi a prostory jsou větrány ještě méně než před rekonstrukcí. Jelikož jsou školská zařízení určená k vzdělávání, které závisí na aktivní pozornosti žáků a studentů a nakoneci samotných vyučujících, je potřeba apelovat na změnu přístupu k modernizaci těchto budov.